2018 Conference information


Annual Conference - May 10 to 12 in Halifax

The 2018 CALM Annual Conference will be held Thursday, May 10 to Saturday, May 12 at the Lord Nelson Hotel in Halifax.

Registration here: https://calm.ca/2018-calm-conference

What to expect:

Delegates can expect to attend four workshops, two panel discussions, the annual awards banquet, and organized networking opportunities. During workshop blocks, delegates can choose from several available workshops that are either beginner, intermediate or advanced skill level. There will also be a stream of workshops offered in french. If you're booking travel, we will be finished by 3:30 PM on Saturday, May 12.

Here is the 2018 list of confirmed workshops. Check back here often for updates.

Here are the details for confirmed 2018 Advanced Communicators Day!

We are still working to finalize the list of workshops available this year. Delegates can expect topics to include social media, photography/videography, design, working with media, writing, editing, and technology. If you have a suggestion for a workshop you would like to attend or would like to offer to present, please email editor@calm.ca.

 

Delegates are eligible for a preferred rate from the Lord Nelson Hotel so make sure you mention the Canadian Association of Labour Media conference when you book your room.Rates start at $179.00 per night. To register for your room, please visit: https://res.lordnelsonhotel.com/booking/?group=38761 to secure the CALM rate.

The conference begins in the early evening of Thursday, May 10. Fees include breakfast, lunch, dinner, and access to all workshops, panel presentations, networking events, and keynote presentations. There is an extra charge and registration process to attend the Advanced Communicators' Day. This event starts in the morning of Thursday May 10. To register for the Advanced Communicators Day (Thursday, May 10 from 9:00 AM to 2:00 PM), please email editor(at)calm.ca with your name and union. We will invoice you the extra fee of $200 +HST ($226.00).

The Conference fee includes all meals.

Conférence annuelle 2018 – 10-12 mai, Halifax

La Conférence 2018 de l'ACPS se tiendra du jeudi 10 mai jusqu’au samedi 12 mai à l’hôtel Lord Nelson à Halifax.

Vous pourrez assister à quatre ateliers, à deux panels et au Banquet des Prix annuels, tout en ayant l’occasion de faire du réseautage. Certains ateliers seront en français, mais la conférence n’est pas officiellement bilingue. Conséquemment, les frais d’inscription pour ceux et celles qui indiqueront qu’ils sont francophones seront réduits. La conférence sera fini vers 15h30, samedi le 12 mai.

Voici les ateliers confirmé pour 2018.

Nous n’avons pas encore terminé la programmation de la Conférence 2018, mais nous sommes déjà en mesure de vous annoncer qu’il y aura des activités portant sur les sujets suivants : les médias sociaux, la photographie et la vidéographie, la mise en page et le graphisme, le travail avec les médias, la rédaction et les tendances numériques. Si vous avez des suggestions pour nos ateliers, ou bien si vous souhaitez présenter un atelier, veuillez communiquer avec Nora à l’adresse suivante : editrice@calm.ca

Les délégué(e)s ont droit à un prix réduit pour les chambres. Vous n’avez qu’à mentionner lors de la réservation de votre chambre que vous venez pour la conférence de l’Association Canadienne de la Presse Syndicale. Le prix réduit pour les chambres est de 179.00 $ par nuit. Pour tous renseignements, ou bien pour réserver votre chambre, veuillez visiter ce site web: https://res.lordnelsonhotel.com/booking/?group=38761

La conférence débute en soirée le 10 mai. Les frais incluent les déjeuners, les dîners et les soupers, tous les ateliers, toutes les présentations de groupe, tous les événements de réseautage et toutes les conférences. Il y a un coût additionnel associé à la journée de développement professionnel. Cet événement se tiendra le 10 mai, en anglais seulement. Le contenu de cette journée sera disponible sous peu. Pour s’inscrire à cette journée (le jeudi 10 mai de 9h00 à 14h00), veuillez envoyer un courriel à editrice@calm.ca incluant votre nom et votre section locale. Le coût est de 200 $ + TVH (226 $).
 

 

 

 

2017 Mini Conference in Vancouver

You are now able to visit our website to see the presentations that were given at our 2017 mini-conference in Vancouver. It's up to the workshop creator to give us access, but in some cases, if there's a presentation not live that you would like more information about, please email Nora and she can connect you with the presenter (editor@calm.ca).

We are going to keep our program live for a month, post-conference: Click here to view the workshops and schedule.

 

 

 

 

 

To learn more about the 2016 annual conference, click here